OBJECTIU ACONSEGUIT.

Hola a tots,      

avui m’adreço a vosaltres i us escric, tal i com us vaig comentar en l’anterior post, per explicar-vos com es va desenvolupar l’experiment del 18 de setembre. 

A hores d’ara, fa un més des que el vam fer i estic molt contenta d’haver-lo pogut realitzar com ho vam fer nosaltres i d’haver pogut aconseguir l’objectiu que tenia el meu treball de recerca: fer un experiment que servís de model al pròxim que es realitzarà a Lió. 

Tal i com vam fer en l’experiment de juny, ens vam reunir totes tres i, en aquest cas, tres antics ICIL per començar a deixar enllestit tot el que utilitzaríem en l’estudi. 

D’una banda, vam imprimir totes les fotocòpies d’activitats de buffer, consentiments, qüestionaris i llistes de paraules per començar a tenir-ho tot preparat i que no ens faltés cap paper. 

D’altra banda, disposàvem de 48 cartolines de colors lila, blau, vermell i gris, 12 de cada color. Així doncs, per tal d’estalviar-nos temps repartint els fulls en blancs i les activitats de buffer; vam decidir enganxar darrera de la cartolina de color que era de color blanc, aquests 2 fulls. Per fer-ho, vam enganxar una tira de celo a cada banda a la part de dalt i, a sobre, vam embolicar una altra tira per enganxar el paper amb la cartolina. Ho vam fer així perquè no es trenqués ni el full en blanc amb les paraules recordades que més tard hauríem d’analitzar ni la cartolina ja que desprès hauríem de tornar a repetir aquest mateix procés amb 12 cartolines més ja que volíem fer l’estudi amb una mostra de 60 subjectes i sòl disposàvem de 48 cartolines.  

A la vegada també vam anar grapant les diverses fotocòpies que teníem del test psicotècnic.    

Una vegada enllestit tot això, vam anar a la classe en què realitzaríem l’experiment. Vam començar per mirar que el projector funcionés ja que anàvem a utilitzar un PowerPoint com a suport audiovisual mentre expliquéssim als subjectes com es desenvoluparia l’estudi que ells anaven a realitzar. Tot seguit, vam anar separant les taules.  

El  procediment que utilitzaríem per realitzar l’estudi seria el següent: 

  1. Una vegada estiguessin tots assentats, una de nosaltres tres llegiria i explicaria amb l’ajuda del PowerPoint què haurien de fer durant el temps que realitzessin l’experiment.  
  2. Es repartirien els consentiments a cada alumne.  
  3. Quan ja l’haguessin llegit i signat, es recollirien i una de nosaltres col·locaria una cartolina amb el seu color respectiu cap amunt i, una altra aniria posant la llista de paraules cap avall sobre de la cartolina que s’hagués acabat de repartir.  
  4. A continuació, s’indicarien els inicis i finals respectius de cada part que constitueixen l’experiment.  
  5. Es recollirien les cartolines de colors i se’ls donaria un qüestionari a omplir.  
  6. Finalitzada aquesta part se’ls agraeix la seva participació.  

 

Així doncs, vam realitzar l’experiment amb aquest mateix procediment amb els alumnes de 4t de l’ESO a 4a hora i amb els alumnes de 1r de batxillerat a 5a.  

El primer experiment va sortir molt bé, tot i que ens vam equivocar contant el temps i vam deixar solament 1 minut i 30 segons per memoritzar la llista de paraules.  

Pel que fa al segon, tot es va complicar una mica més. El projector no anava i vam fer la presentació del nostre experiment sense el suport audiovisual amb el que vam comptar en el primer. A més, a la classe de 1r de batxillerat a la que vam anar, sòl van voler participar set persones i vam haver d’anar a una altra per intentar que vinguessin més. Tot això, ens va fer perdre molt de temps, de manera que quan va sonar el timbre, encara hi havia subjectes que faltaven per acabar.  

Finalment, tot i trobar-nos problemes amb els que no comptàvem, vam poder trobar una solució, i, el més important, vam poder realitzar l’experiment amb una mostra de 60 persones ni més ni menys.  

Estic molt contenta de tot el treball que vam realitzar en el dia tan esperat i tan important com ho era dilluns 18 de setembre.   

Una part ja estava feta, ara ens faltava una altra si més no també important, l’anàlisi de dades.  

A reveure, 

Mari Paz.  

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s