Sensacions de la primera prova pilot

La darrera setmana vaig realitzar la els primers experiments de la prova pilot, ja que n’hauré de fer més per millorar. La realització d’aquest pilot ha sigut regular, ja que tot i que pensàvem que ho teníem tot marcat, ens vam adonar de certs detalls que no hem tingut en compte o que hem d’acabar de determinar, com podria ser el mètode de distracció per exemple. No obstant això, d’aquest petit simulacre n’hem tret coses molt positives, ja que parlant amb els participants hem descobert nous errors, el que ens permetrà millorar l’experiment.

Vaig realitzar l’experiment amb 3 participants, 2 en un mateix dia i 1 al següent. Com vaig comentar al post anterior, en aquest pilot no donarem importància al resultat sinó que ens basarem en controlar, analitzar i millorar el protocol. He de dir també que en aquest pilot, he provat diverses coses per veure quina funciona millor. També vaig tenir en compte la opinió dels participants i a partir d’aquí vaig poder fixar-me en varies coses:

Primer de tot, el que més em preocupava era el mètode de distracció. Els científics em van dir que els distragués durant 10 minuts amb alguna cosa que  no impliqui paraules i havia de decidir entre distreure’ls amb vídeos d’humor sense paraules o be amb passatemps (laberints…). Vaig provar de fer les dues coses, es a dir, com que l’exercici de l’experiment s’ha de repetir 3 cops, doncs en algunes ocasions vaig distreure els participants amb vídeos divertits sense paraules i en altres amb passatemps. Els participants em van dir que era millor distreure’s amb passatemps perquè 10 minuts seguits de vídeos de caigudes ridícules es fan una mica pesats i arriba un punt en que els participants es posen a repassar les paraules, cosa que no ens interessa en aquest període de distracció. En canvi en els passatemps la concentració per resoldre el laberint (per exemple) es mes alta i no tenen el cap per pensar en res més. A més també es pot jugar amb el factor de que els participants creuen que el passatemps forma part de la valoració del experiment i l’intenten realitzar lo millor possible, per lo que la concentració augmenta i no pensen en les paraules.

També, lligat amb el punt anterior, vaig variar algunes vegades el temps de distracció, provant també amb 8 minuts de distracció, perquè no es fes tan pesat i no repassessin les paraules. Volia preguntar al Guillaume i la Mathilde que passaria si el temps fos més curt, però més endavant em vaig adonar que si ho feia amb passatemps no calia escurçar el temps perquè el passatemps no es fa pesat. Aleshores doncs, definitivament crec que el millor mètode de distracció són 10 minuts amb passatemps, tot i així ho consultaré per assegurar-me. No obstant això, he de buscar passatemps més complicats i no tan infantils, com podrien ser sudokus, matrius progressives…

Hem de donar importància també al tema del software (PowerPoint) que mostra les instruccions i les paraules. Crec que he d’ajustar millor els temps de manera que les diapositives no es passin soles i el temps de mostrar les paraules sigui exactament 1 min 40 sec. També millorar la redacció de les instruccions per sintetitzar-les més. De cara al experiment definitiu, he de crear un sistema de carpetes on tingui ordenades totes les seqüencies de colors i paraules que vam comentar al post anterior (un total de 36).

Per altra banda un tema molt important és la recollida de dades. Per això, he d’idear unes fitxes on es pugui recollir: nº de participant, sexe, edat, i prova que fa (1a,2a o 3a). La primera i la última són d’extrema importància per tal de saber quina seqüencia segueix l’estudiant, el color i les paraules que se li han mostrat en cada moment. Pel que fa al anàlisi de dades, vam comentar amb el Dani molt per sobre com les ordenaríem al Excel però, encara s’ha de concretar bastant. Encara he de treballar molt el tema de com distribuir els estudiants, els PowerPoint a cada ordinador… cosa molt important per no confondre dades.

Per últim, però no menys important, un tema curiós que sembla que no tingui importància però que la pot tenir. No recordo per quin motiu, però les paraules vam decidir posar-les en castellà, cosa que ens va semblar poc transcendental, ja que estem en un país on el nivell de català i castellà és pràcticament igual. El cas és que fent l’experiment un participant, en un cas, va escriure les paraules al full de respostes traduïdes al català. Això ens va fer pensar i creiem que potser el fet de que la llengua materna pot influenciar en alguns casos en el tema de la memorització. És un detall interessant per comentar als científics.

Bé, això són tots els detalls i sensacions de la primera prova pilot. Com es pot veure, tenim moltes coses a millorar, així que pròximament, amb la Lara realitzarem més proves pilot, ja que ella ha de passar als participants un qüestionari sobre la capacitat de concentració… Probablement també ho fem amb la Maria, ja que ella també ha de fer el seu, que es semblant al meu.

Esperem que en el pròxim post el nostre experiment estigui més ben fet. Fins aviat.

Abans però us deixo unes fotografies de la prova. El participants han sigut uns amics meus, moltes gràcies per ajudarem Joel, Albert i Arnau.

DSC_1423 DSC_1426

 

Pau Rodrigo

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s