Afecta el color vermell d’una manera diferent en relació a la capacitat d’atenció de les persones?

Durant el segon trimestre vam estar pensant en quina seria la nostra pregunta per al treball de recerca i la vam acabar d’aclarir amb el Guillaume i la Mathilde. L’últim cop que van venir vam estar parlant més aviat del procediment de l’experiment que faríem, la recollida de resultats… Els aspectes més formals del nostre treball i en els quals està molt bé que hi intervinguin científics experimentats perquè poden donar-nos el seu punt de vista i consells. Quan van marxar vam estar donant cos i consolidant tot el que havíem parlat amb ells entre nosaltres i amb el nostre tutor, el Dani.

En particular, el meu treball parteix de la base que el color vermell potencia més l’atenció que qualsevol altre (resultat que vam poder veure en un paper, del qual també vam fer l’experiment: Blue or Red? Exploring the effect of Color in Cognitive Task Performances). A partir d’això, jo crec que també pot potenciar-la a la gent que pateix TDA (encara que, com que no sens està permès tractar amb pacients als estudiants, ho hauré de fer amb gent que tingui un lleuger dèficit d’atenció però no el suficient com per ser diagnosticat).

Per tant, la meva hipòtesi és que l’increment d’aquesta capacita en gent amb dèficit d’atenció és superior al de la gent sense aquest i, per tant, seguiria el següent gràfic:

Imatge

En el cas que no fos com ho havia pensat al principi, em podria plantejar dues qüestions: Podria ser que l’increment fos el mateix perquè el color vermell actua igual en el nostre cervell i per tant el gràfic seria el següent:

Imatge

 

O podria ser que a la gent amb dèficit d’atenció el color vermell no els afectés igual i la diferencia fos el contrari que l’hipòtesis inicial:

Imatge

 

Com que jo em vull basar en l’increment de l’atenció amb gent amb aquest trastorn, el meu experiment és completament compatible amb els de la Maria i el Pau, per tant faré els dos experiments que farem amb ells (passant un qüestionari al principi amb unes qüestions per a poder qualificar el nivell de dèficit d’atenció dels individus). A partir dels resultats que obtinguem recolliré les dades basant-me en el nivell de dèficit d’atenció de cada subjecte i en el resultat en l’experiment en lloc de saber si era el numero 1, 2… Un cop recollides les passaré a l’excel i utilitzant fórmules estadístiques com el T-test per a calcular el p-value (que ens determina la probabilitat d’atzar del nostres resultats) i, per tant la fiabilitat de l’experiment. A partir d’aquí procediré a falsar o no la meva hipòtesi.

Estic motivada en aquesta qüestió bàsicament per curiositat. Quan la vaig triar no ho vaig fer perquè portés tems donant-li voltes, però quan vam parlar amb el Guillaume i la Mathilde i va sortir aquest tema em va interessar ipso facto, no per res personal ni professional tal com he dit abans, la meva motivació es troba en la curiositat que ha anat creixent dins meu sobre aquest tema.

A part, també estic molt interessada en el projecte en general ja que trobo que és una oportunitat única poder treballar amb científics professionals a la nostra edat i fer una recerca amb ells. Això ens està ajudant a saber si és això o no al que ens volem dedicar però també ens està formant i ens dona un bagatge en les investigacions que l’altre gent que no ha fet un projecte com aquest no té i trobo que és important si al final t’hi vols dedicar (i si no vols, segueix sent molt enriquidor).

 

Lara Narbona

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s